Alba jest najnowszym systemem wtrysku gazu BRC w fazie lotnej przeznaczonym do silników 3 i 4 cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest tańszą alternatywą bardzo znanego i sprawdzonego na polskim rynku SQ 24.1. Jest rozwiązaniem łączącym w sobie wysoką jakość włoskich kompentów BRC z atrakcyjną ceną odpowiadającą polskim realiom.
Z prawidłową pracę systemu odpowiada nowoczesny sterownik gazowy ALBA z 16 bit 32 Mhz mikroprocesorem, który zbiera sygnały poszczególnych czujników, przetwarza je, a następnie precyzyjnie steruje elementami wykonawczymi systemu. Dzięki temu mieszanka dostająca się do cylindrów ma odpowiedni skład chemiczny dostosowany do aktualnego zapotrzebowania silnika samochodu- dobierany jest zarówno na podstawie informacji o czasie wtrysku benzyny jak też i do bieżących korekcji sterownika benzynowego podczas jazdy na gazie. Sterownik jest umieszczony w szczelnej plastikowej obudowie odpornej na temperatury panujące wewnątrz komory silnika, jest małych rozmiarów, co w zasadniczy sposób ułatwia jego montaż.
ALBA jest obsługiwana za pomocą programu SEQUENT z możliwością zarówno programowania na postoju jak i na trasie.
System ten podobnie jak SQ 24.11 posiada dodatkowe funkcje, które umożliwiają jego montaż w nowych samochodach:
-Warm Up Injector – umożliwia podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie, przed pierwszym przełączeniem się na gaz
– VSR – umożliwiająca dotryskiwanie określonej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma celu zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem
– Start&Stop – wyłączania oraz ponownego zapalania silnika podczas postoju samochodu na skrzyżowaniu – samochód musi być wyposażony w tą funkcję fabrycznie.
W systemie tym zastosowano nową listwę wtryskową Alba, która został opracowana i przetestowana przez techników BRC. Listwa ta w powiązaniu z odpowiednią wielkością dysz i reduktorem Genius MAX jest w stanie obsłużyć samochód o mocy do 160 kW.
Alba spełnia rygorystyczne normy emisji spalin Euro IV i Euro V.