Jest najnowocześniejszym systemem sekwencyjnego wtrysku gazu w fazie lotnej przeznaczonym do samochodów 3- i 4-cylindrowych wyposażonych w sekwencyjny wtrysk benzyny. Jest on rozwinięciem bardzo dobrze znanego i sprawdzonego na rynku systemu SEQUENT 24.11 oraz SEQUENT 32 poprzez rozbudowanie możliwości technicznych jednostki sterującej, zachowując tym samym spójne komponenty oraz prosty montaż i programowanie. Głównym elementem systemu SEQUENT 32 OBD, a zarazem innowacją w systemie, jest centrala gazowa SQ 32 OBD z wbudowanym mikroprocesorem 16bit 64MHz. Podpięcie pod OBD daje nam możliwość precyzyjnego dostrojenia instalacji LPG bez konieczność stosowania dodatkowych testerów diagnostycznych. Dzięki szybszemu mikroprocesorowi współpraca z centralą benzynową jest jeszcze lepsza, a tym samym zwiększają się możliwości programowania systemu. System jest konfigurowany za pomocą programu BRC Calibration Tool.W SQ 32 OBD mamy pełne sekwencyjne przełączanie wtryskiwaczy gazowych. Centrala gazowa została wyposażona w następujące funkcje:
VSR
– umożliwiająca dotryskiwanie określonej dawki benzyny podczas jazdy na gazie. Funkcja ta ma celu
zabezpieczenie gniazd zaworowych przed wypaleniem szczególnie w samochodach borykających się z tym problemem.
Warm Up Injector
– umożliwiająca podgrzewanie wtryskiwaczy podczas pracy na benzynie, przed pierwszym
przełączeniem się na gaz – dotyczy to pracy na zimnym silniku.
START&STOP
(samochód musi być wyposażony w tą opcję fabrycznie) – zadaniem jej jest redukcja
zanieczyszczeń i zużycia benzyny – silnik uruchamia się na paliwie gazowym.
Dodatkową opcją w systemie jest możliwość awaryjnego uruchomienia silnika na LPG
w sytuacji awarii układu benzynowego – ilość uruchomień została ograniczona
do 5 razy. Podobnie jak we wcześniejszych systemach typu SEQUENT zastosowano sprawdzone elementy takie jak: Reduktor Genius MB lub Genius MAX wyposażony w czujnik temperatury wody,
listwę RAIL z wtryskiwaczami nowego typu, cechującymi się bardzo dużą dokładnością oraz szybkością podczas wtryskiwania gazu wraz z czujnikiem ciśnienia i temperatury gazu, która jest mierzona w czasie rzeczywistym. System SEQUENT 32 może być montowany do samochodów z normą emisji spalin EURO V oraz EURO VI.
Dzięki doskonałej integracji systemu brak jest różnic pomiędzy jazdą na benzynie i gazie.