Ciekły wtrysk gazu do silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa
System LPdi działa na zasadzie wtrysku benzyny gdzie paliwo jest wtryskiwane bezpośrednio do komory spalania. Dzięki temu kultura pracy (parametry) silnika i właściwości jezdne pojazdu zasilanego gazem zostały zachowane bez zmian. Sercem instalacji VIALLE LPdi jest chroniony patentem moduł FSU (*moduł zmiany paliwa), który pozwala na płynne zmiany zasilania pomiędzy gazem a benzyną. Moduł ten kieruje wybrane paliwo do pompy wysokiego ciśnienia w silniku, która z kolei powoduje wzrost ciśnienia paliwa do ponad 100 bar tuż przed wprowadzeniem paliwa do komory spalania. Wyjątkowym rozwiązaniem w systemie VIALLE LPdi jest fakt, że rozruch auta następuje również na gazie. W każdej chwili kierowca ma oczywiście możliwość wyboru paliwa naciskając przycisk zamontowany w kabinie.
Silniki z wtryskiem bezpośrednim paliwa są stosowane przez większość producentów takich jak: Audi, VW, Skoda, Seat, Kia, Hyundai, BMW, Ford, Peugeot, Mercedes, Fiat, Toyota.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, ŻE JEST TO INSTALACJA GAZOWA ŚCIŚLE DEDYKOWANA – dostępna jest ona tylko do niektórych modeli aut z listy aplikacji.
Zalety instalacji LPdi:
- system może pracować stale na gazie (włącznie z odpaleniem silnika). W odróżnieniu od innych systemów gazowych na rynku – benzyna nie jest wogóle potrzebna,
- sterowanie silnikiem jest w pełni kontrolowane przez oryginalny benzynowy komputer auta,
- system nie jest wrażliwy na czynniki zewnętrzne takie jak: wilgotność, temperatura, ciśnienie,
- redukcja wydatków na paliwo o ok. 50%,
- ochrona środowiska – redukcja emisji Co2,
- zgodny z regulacją 67R/01.